mandag 24. januar 2011

møt petronella!

Nei, vi har ikke fått oss hund, men petronella er altså vårt nyeste familienmedlem, og hun er en lampe. Takket være min våkne svigermor (og sviger besteforeldre som er sanne menn og kvinner av krigen og oppbevarer ting i tiår i poser heller enn å kaste. Ære være dere)henger hun nå i utstillingsvinduet, til heder og ære og kaster glans på alt og alle! Huff, tenk på alt som står gjemt bort i kott og på loft som ingen vil ha (jo jeg vil) og der forsvinner de. tenk om de bare kunne hoppe seg bort hit hvor det står en hel etasje uten noen møbler.

Tilbake til lampen, nå trenger jeg deres hjelp, eller i alle fall inspill. Skal lampen få lov til å forbli sin orginale farge- rød med messing detaljer, eller skal vi lakke den hvit? Her råder tvilen, så alle kommentarer tas i mot med takk!

Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Nice! Men uff, den var vanskelig... Liker ofte å beholde orginaler orginale, men noen ganger glir de så enormt mye bedre inn med litt maling. Tror jeg må se den live for å komme med en mening:)

    SvarSlett
  2. Jeg vet det, det er der jeg sitter fast også. den er jo ikke original hvis vi lakker den...det er også et alternativ å lakke den svart....

    SvarSlett